PAC interiors retail hub

Onze maatschappij is voortdurend in beweging: nieuwe technologieën, digitalisering, aandacht voor duurzaamheid, … Stuk voor stuk uitdagingen waar ook kappers mee te maken krijgen. In de ‘Retail Hub’ in Antwerpen kan je het kapsalon van de toekomst bezoeken, het resultaat van een samenwerking tussen de Groep L’Oréal met het initiatief ‘Salon Emotion’ én PAC Interiors uit Sint-Martens-Latem.

Chris De Waele, Directeur van The Business Club van L’Oréal legt uit: “Consumenten zoeken steeds meer naar persoonlijke en onvergetelijke ervaringen. Onze kapsalons evolueren naar een plaats van beleving waar consumenten graag naartoe gaan en niet uit noodzaak komen. Dit kapsalon van de toekomst werd ingericht volgens de 7 stappen van ‘Salon Emotion’ die het parcours van een klant in een salon beschrijven. Daarin werd rekening gehouden met de verschillende emoties die klanten ervaren tijdens een salonbezoek, van het wauw-effect tot het ontspannen gevoel tijdens de behandeling. Ook duurzaamheid komt uitgebreid aan bod want het kapsalon van morgen heeft ook aandacht voor natuurlijke producten en voor duurzame materialen.

Karel Lebbe van PAC Interiors vult aan: “We merken dat kappers nood hebben aan een houvast om te kunnen evolueren. Dit kapsalon van de toekomst werd gerealiseerd om kappers te inspireren én een overzicht te geven van de mogelijkheden. Wij passen dit concept ‘Salon Emotion’ steeds vaker toe in onze inrichtingen. Een mooi voorbeeld is de Color Bar van Gitte Gys uit Geel, een concept salon met een unieke interpretatie van de 7 stappen van Salon Emotion. Wij zijn ervan overtuigd dat dit concept het parcours van de consument nieuw leven kan inblazen en de winstgevendheid van het salon doet vergroten.”

PAC interiors retail hubPAC interiors retail hub

(Tekst: Tribu-te)